Aktiviti

TEKNIK MUDAH TRADE

Hanya guna engulfing dan stochastic untuk membuat analisa yang mudah serta membuat untung dengan cepat.

Ramai antara kita yang baru menceburi bidang trade tercari-cari cara untuk trade dengan mudah supaya cepat membuat keuntungan disamping belajar perkara-perkara lain untuk menjadi trader yang berjaya.Untuk menjadi trader yang berjaya memerlukan masa 3 hingga 6 tahun untuk belajar teknikal dan belajar mengawal emosi ketika trading.Ada pula antara kita yang memerlukan pendapatan segera kerana mungkin tiada perkerjaan lagi atau kekurangan sumber pendapatan kerana perbelanjaan semakin meningkat.Jadi untuk menunggu masa yang lama untuk mula menghasilkan pendapatan adalah perkara yang menghalang seseorang untuk mula trade dan belajar.Di sini saya memberikan satu teknik mudah untuk kegunaan trader baru untuk mula mencari pendapatan dalam bidang ini.

TEKNIK MUDAH TRADE GUNA ENGGULFING DAN STOCHASTIC

Apa itu engulfing-engulfing bermaksud menelan iaitu candle besar menelan candle kecil di sebelahnya.Iaitu candle besar di sebelah kanan menelan candle kecil di sebelah kiri.

Terdapat 2 jenis engulfing iaitu bullish engulfing dimana candle bullish disebelah kanan menelan candle bearish disebelah kiri dan bearish engulfing dimana candle bearish disebelah kanan menelan candle bullish disebelah kiri.Lihat gambar di bawah.

gambar 1-bullish engulfing
gambar 2- bearish engulfing

Apa itu Stochastic – Stochastic adalah satu indicator yang menunjukkan kepada kita bahawa buyer sudah mencapai tahap overbought atau seller telah mencapat tahap oversold. Apabila buyer telah mencapai overbought kita akan menunggu peluang untuk entry sell. Dan apabila seller telah mencapai tahap over sold kita kan mencari peluang buy.Luhat chart di bawah.

gambar 3-contoh buy signal dari stochastic
Contoh sell signal dari stochastic

TEKNIK MUDAH TRADE – SOP BUY

Signal TIme Frame 1H Entry Time Frame 15M

1- Pada time frame 1H cari bullish engulfing yang besarnya di atas 30 pip seperti di gambar 1

2- Pastikan stochastic sudah over sold iaitu garisan merah kuning sudah berada di bawah kotak biru seperti gambar 3

3- Apabila hendak melakukan entry pastikan di time frame 15M juga seperti gambar 1 dan 3.

4- Take profit adalah setengah kali ganda candle engulfing.contoh candle engulfing 30 pip maka tp adalah 45 pip dari shadow atas candle engulfing.

TEKNIK MUDAH TRADE – SOP SELL

Signal TIme Frame 1H Entry Time Frame 15M

1- Pada time frame 1H cari bearish engulfing yang besarnya di atas 30 pip seperti di gambar 2

2- Pastikan stochastic sudah over bought iaitu garisan merah kuning sudah berada di atas kotak biru seperti gambar 3

3- Apabila hendak melakukan entry pastikan di time frame 15M juga seperti gambar 1 dan 3.

4- Take profit adalah setengah kali ganda candle engulfing.contoh candle engulfing 30 pip maka tp adalah 45 pip dari shadow atas candle engulfing.

Kepada yang berminat hendak belajar bolehlah menghubungi saya.Jika tuan/puan tinggal berdekatan pejabat kami di johan setia klang,bolehlah datang belajar secara bersemuka sama ada belajar berkumpulan atau individu.Jika berminat boleh hubungi saya di http://wasap.my/60123791045

Untuk daftar akaun trading spread halus dan pengeluaran yang pantas serta broker yang boleh dipercayai boleh tekan link https://my.weltrade.com/?r1=ipartner&r2=33258

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button