Artikal Forex Dan Saham

Indicator Terbaik Untuk Trade Gold

Sebelum kita mencuba indicator terbaik yang berbayar dipasaran,apa salahnya kita guna yang percuma dahulu untuk membantu kita trade gold. Di dalam tradingview terdapat beribu jenis indicator yang sangat berguna dan terbaik jika kita pandai menggunakannya.

Pada posting kali ini saya akan mengupas sedikit cara menggunakan indicator supertrend yang boleh membantu kita membuat analisa gold.

Kepada traders yang belum ada tradingview bolehlah taip tradingview digoogle dan daftar percuma menggunakan alamat email.Selepas daftar buka chart dan lihat rajah di atas.No 1 tekan indicators pada bulatan no1.Dalam kotak carian taip supertrend dan pilih supertrend v1.0- buy or sell signal seperti bulatan no 3.

Gambarajah chart di atas menunjukkan indicator yang sedia digunakan.Pada bulatan no 1 di time frame 30m menunjukkan ada tanda anak panah yang menunjukkan signal buy. Tanda anak panah berwarna hijau menandakan signal buy bermula diikuti oleh satu garisan yang berwarna hijau juga yang menggarisi bawah candle sepanjang trend buy.Kita boleh buy selagi candle tidak break dibawah garisan berwarna hijau.

Pada bulatan nombor 2 menunjukkan anak panah kebawah berwarna merah yang mewakili signal sell.Garisan merah menandakan sell mood sedang berlansung atau boleh dikatakan trend bullish sudah bertukar kepada bearish.Selagi candle tidak berjaya close di atas line merah selagi itulah kita boleh follow sell.

Indicator ini sebenarnya memudahkan traders yang menggunakan teknik break support atau resistance.Kita boleh lihat signal buy atau sell ini muncul apabila break support atau resistance.Dalam teknik tersebut entrynya adalah selepas price melakukan pullback.Jika traders hendak mengetahui penggunaan indicator ini secara lengkap bolehlah mengikuti pembelajaran secara live di facebook page weltrade my.Sebenarnya ada beberapa indicator yang seiras dengan indicator ini dan semuanya boleh digunakan. contoh seperti di bawah.

Cara guna indicator ini juga adalah sama dengan indicator yang saya terangkan di atas,bezanya adalah perkataan sell dan buy yang ditukar menggantikan anak panak buy atau sell.Kita boleh juga menggabungkan indicator ini dengan yang lain untuk menapis entry seperti indicator Rsi atau Stoch untuk mengetahui over sold dan over bought.

Saya menggunakan teknik SNR multi time frame dan mengunakan beberapa indicator di dalam tradingview jika hendak belajar bolehlah menghubungi saya.Jika tuan/puan tinggal berdekatan pejabat kami di johan setia klang,bolehlah datang belajar secara bersemuka sama ada belajar berkumpulan atau individu.Jika berminat boleh hubungi saya di http://wasap.my/60123791045

Untuk daftar akaun trading spread halus dan pengeluaran yang pantas serta broker yang boleh dipercayai boleh tekan link https://my.weltrade.com/?r1=ipartner&r2=33258

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button