Analisa Harian - AnalisaGold.com

BOOKMAP GOLD ZOOM OUT DAN ZOOM IN 7/7/2022

Zoom out Screen shot bookmap gold (xauusd) 7/7/2022 adalah seperti di dalam rajah di bawah.Pada Jam 11.28 pagi terdapat LTHL di area 1725.00 dengan 204 lot pending oder buy dari big trader.

Manakala screen shot di bawah ini pula ialah zoom in harga terkini ,pattern chart menunjukkan harga sedang mula membuat kenaikkan dan sedang dalam keadaaan sideway di time frame 30M.

Nota1: area yang di kenali sebagai LTHL (long term high liquidity) adalah area di mana terdapatnya zone snr,snd,ssr,rbr,dbd,rbd.dbr,sbr,rbs dan sebagainya. boleh lah buat tandaan di chart masing masing mengikut teknik yang digunakan.

Nota 2: Perbezaan harga bookmap dan broker adalah berbeza kerana berlainan data provider,jika dalam penurunan apabila harga bookmap adalah 1810.00 pada mt4 atau broker adalah 1820.00 atau 1830.00,perkara ini kemungkinan sering bertukar dalam anggaran perbezaan harga dlam 30 pip.Jadi untuk lebih yakin apabila price menghampiri target entry kita maka lihat pada lot oder di kawan LTHL adakah sudah di ambil,jika ya baru tekan entry.

SUPPORT KAMI DGN DAFTAR AKAUN PRO SPREAD HALUS SERENDAH 1 KE 2 PIPS,PENGELUARAN YG PANTAS SERTA BROKER YG BOLEH DIPERCAYAI LEBIH 15 THN SILA TEKAN LINK- https://my.weltrade.com/?r1=ipartner&…

Cara daftar broker weltrade >>> TEKAN LINK INI

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button